agencja Opus B – reklama Kraków

Dobry powód, aby zacząć płacić podatki w Krakowie

lajkonik – Kraków
Nasza prosta idea

Zachęciliśmy nowych mieszkańców Krakowa do płacenia podatku PIT w dawnej stolicy Polski. Jak? Wytłumaczyliśmy, że nie trzeba zmieniać meldunku, a wystarczy jedna krótka wizyta w urzędzie skarbowym. Tak niewiele bowiem potrzeba, aby zostać bohaterem Krakowa.

To, co istotne

Nie zawracaliśmy sobie głowy tłumaczeniem zależności pomiędzy odprowadzaniem PIT tam, gdzie się mieszka, a inwestycjami w transport miejski, przedszkola i parki. Bowiem nowi mieszkańcy Krakowa już od dawna to wiedzą. Nasze rozmowy z nimi wskazały na zupełnie inny problem. Obawiają się, że muszą zmienić zameldowanie, a z tym wiąże się spora ilość kłopotów: wymiana dokumentów tożsamości, zgłaszanie nowego adresu do banku, firmy ubezpieczeniowej, telekomów, itp.

efekty

+ 21tys.nowych podatników

+ 47,4mln zł dodatkowych wpływów
do budżetu miasta

Nasz przekaz musieliśmy wzbogacić o warstwę emocjonalną. Kto bowiem chce słuchać o ułatwieniach formalnych w urzędach skarbowych? Dlatego ten czyn zrównaliśmy z byciem bohaterem Krakowa, takim jak Lajkonik. Pomimo relatywnie małego budżetu kampania była widoczna w całym mieście. Bardzo pomocny okazał się przy tym nowy system identyfikacji wizualnej, który Opus B Brand Design stworzył dla miasta. System identyfikacji wizualnej został nagrodzony Red Dot Communication Award 2017, Kreaturą 2017 oraz dwiema statuetkami Transform Award Europe 2018.

Red Dot Kreatura Transform

Kampania reklamowa “Bądź Bohaterem Krakowa”