Posiadanie niedużego, ale celnego zestawu insightów dotyczących naszej marki jako pracodawcy jest na wagę złota. Zwłaszcza gdy chcemy zaprojektować strategię employer brandingową, która zaczyna się od doświadczenia naszych obecnych pracowników, a kończy na działaniach rekrutacyjnych. Co daje nam insight? Możliwość prowadzenia działań, które nie tylko skutecznie odpowiadają na potrzeby, ale też przełamują bariery obecnych i potencjalnych pracowników.
Dobrze zidentyfikowany unique selling point naszej organizacji da nam dwojakie korzyści: zwiększy szansę na zainteresowanie potencjalnych pracowników oraz pomoże w utrzymaniu obecnych.
Często w relacjach B2B oraz B2C organizacje skupiają się na budowaniu wizerunku w sposób celowy i świadomy, jednak oderwany od pracowników. A to właśnie od nich zaczyna się życie marki, to pracownicy organizacji tworzą ją jako pierwsi. Dobrze poinformowany pracownik, znający wartości swojej marki, obeznany z pełną ofertą usług czy produktów oferowanych przez organizację, na styku ze światem zewnętrznym będzie prawdziwym reprezentantem, a nawet ambasadorem naszej organizacji – marki.
Często pojawia się pytanie: „skoro specjalizują się Państwo w działaniach do wewnątrz organizacji, to czy zajmują się Państwo kampaniami rekrutacyjnymi?”. Marka pracodawcy objawia się nie tylko przed, ale i po zatrudnieniu, dlatego też kampania rekrutacyjna jest niezwykle ważna w całej strategii employer brandingowej. Obecni pracownicy doświadczają tej komunikacji i istotne jest to, by widząc eksponowane na przystanku tramwajowym benefity i CTA, nie mieli dysonansu poznawczego, który wzbudzi w nich chęć wejścia w dyskusję i zaprzeczania tej rzeczywistości, którą chcemy zachęcić nowych pracowników.
Nie będzie zaskoczeniem, jeżeli powiemy, że dobrze wycelowana kampania będzie miała większą skuteczność, ponieważ trafi do właściwych osób. Jednak nie zawsze pamiętamy o tym, by skorzystać z obecnie dostępnych narzędzi targetowania informacji – takich jak chociażby programmatic. Programmatic umożliwia dotarcie do potencjalnych pracowników poprzez wykorzystanie wiedzy o ich aktualnych zainteresowaniach i zachowaniach w szeroko pojętym digitalu. Nie tylko demografia, ale i wiedza o zachowaniach umożliwiają znalezienie najlepszych kandydatów na dane stanowisko, nawet to najbardziej specjalistyczne.