Employer branding
dla kreatywnych

W poszukiwaniu insightu
#nanasłuchu

  • + Posiadanie niedużego, ale celnego zestawu insightów dotyczących naszej marki jako pracodawcy jest na wagę złota. Zwłaszcza gdy chcemy zaprojektować strategię employer brandingową, która zaczyna się od doświadczenia naszych obecnych pracowników, a kończy na działaniach rekrutacyjnych. Co daje nam insight? Możliwość prowadzenia działań, które nie tylko skutecznie odpowiadają na potrzeby, ale też przełamują bariery obecnych i potencjalnych pracowników.
  • + Dodatkowo dzięki insightowi mamy możliwość porzucenia generycznej komunikacji na rzecz porozumiewania się w sposób specyficzny dla kultury danej organizacji. By zidentyfikować insighty właściwe dla marki pracodawcy, konieczne jest cykliczne prowadzenie badań jakościowych połączonych z szeroką netnografią.

Dobre USP
#owocoweczwartkisąpasse

Posiadanie niedużego, ale celnego zestawu insightów dotyczących naszej marki jako pracodawcy jest na wagę złota. Zwłaszcza gdy chcemy zaprojektować strategię employer brandingową, która zaczyna się od doświadczenia naszych obecnych pracowników, a kończy na działaniach rekrutacyjnych. Co daje nam insight? Możliwość prowadzenia działań, które nie tylko skutecznie odpowiadają na potrzeby, ale też przełamują bariery obecnych i potencjalnych pracowników.

Dobrze zidentyfikowany unique selling point naszej organizacji da nam dwojakie korzyści: zwiększy szansę na zainteresowanie potencjalnych pracowników oraz pomoże w utrzymaniu obecnych.

Brand experience zaczyna się od naszych pracowników
#pracownikambasadormarki

Często w relacjach B2B oraz B2C organizacje skupiają się na budowaniu wizerunku w sposób celowy i świadomy, jednak oderwany od pracowników. A to właśnie od nich zaczyna się życie marki, to pracownicy organizacji tworzą ją jako pierwsi. Dobrze poinformowany pracownik, znający wartości swojej marki, obeznany z pełną ofertą usług czy produktów oferowanych przez organizację, na styku ze światem zewnętrznym będzie prawdziwym reprezentantem, a nawet ambasadorem naszej organizacji – marki.

Employer branding zaczyna się przed zatrudnieniem i kończy po exit interview
#journeypracownika

Często pojawia się pytanie: „skoro specjalizują się Państwo w działaniach do wewnątrz organizacji, to czy zajmują się Państwo kampaniami rekrutacyjnymi?”. Marka pracodawcy objawia się nie tylko przed, ale i po zatrudnieniu, dlatego też kampania rekrutacyjna jest niezwykle ważna w całej strategii employer brandingowej. Obecni pracownicy doświadczają tej komunikacji i istotne jest to, by widząc eksponowane na przystanku tramwajowym benefity i CTA, nie mieli dysonansu poznawczego, który wzbudzi w nich chęć wejścia w dyskusję i zaprzeczania tej rzeczywistości, którą chcemy zachęcić nowych pracowników.

Trafne targetowanie zwiększy konwersję i obniży poziom inwestycji w kampanii rekrutacyjnej
#programmatic

Nie będzie zaskoczeniem, jeżeli powiemy, że dobrze wycelowana kampania będzie miała większą skuteczność, ponieważ trafi do właściwych osób. Jednak nie zawsze pamiętamy o tym, by skorzystać z obecnie dostępnych narzędzi targetowania informacji – takich jak chociażby programmatic. Programmatic umożliwia dotarcie do potencjalnych pracowników poprzez wykorzystanie wiedzy o ich aktualnych zainteresowaniach i zachowaniach w szeroko pojętym digitalu. Nie tylko demografia, ale i wiedza o zachowaniach umożliwiają znalezienie najlepszych kandydatów na dane stanowisko, nawet to najbardziej specjalistyczne.