Zachęciliśmy nowych mieszkańców Krakowa do płacenia podatku PIT w dawnej stolicy Polski. Jak? Wytłumaczyliśmy, że nie trzeba zmieniać meldunku, a wystarczy jedna krótka wizyta w urzędzie skarbowym. Tak niewiele bowiem potrzeba, aby zostać bohaterem Krakowa.
Nie zawracaliśmy sobie głowy tłumaczeniem zależności pomiędzy odprowadzaniem PIT tam, gdzie się mieszka, a inwestycjami w transport miejski, przedszkola i parki. Bowiem nowi mieszkańcy Krakowa już od dawna to wiedzą. Nasze rozmowy z nimi wskazały na zupełnie inny problem. Obawiają się, że muszą zmienić zameldowanie, a z tym wiąże się spora ilość kłopotów: wymiana dokumentów tożsamości, zgłaszanie nowego adresu do banku, firmy ubezpieczeniowej, telekomów, itp.
+ 21tys.nowych podatników
+ 47,4mln zł dodatkowych wpływów
do budżetu miasta
Nasz przekaz musieliśmy wzbogacić o warstwę emocjonalną. Kto bowiem chce słuchać o ułatwieniach formalnych w urzędach skarbowych? Dlatego ten czyn zrównaliśmy z byciem bohaterem Krakowa, takim jak Lajkonik. Pomimo relatywnie małego budżetu kampania była widoczna w całym mieście. Bardzo pomocny okazał się przy tym nowy system identyfikacji wizualnej, który Opus B Brand Design stworzył dla miasta. System identyfikacji wizualnej został nagrodzony Red Dot Communication Award 2017, Kreaturą 2017 oraz dwiema statuetkami Transform Award Europe 2018.